Utvärdering efter fyra dagar på min nya diet

Efter 4 dagar på min nya diet (läs mer här) tänkte jag att jag skulle utvärdera den. Måste börja med att säga att missförstod lite till att börja med. Man fick faktiskt dricka milkshake eller äta bars två gånger om dagen. Det gjorde ju det hela lite roligare direkt och man fick genast mer variation på det hela.

Utvärdering:

Milkeshake: Det finns två typer av milkeshake, dels de färdiggjorda som är bra att ha med sig on the go och dels ett pulver som man mixar med mjölk. Pulvershakerna är överlägset godast och då är jordgubbssmaken otroligt god! Har även vanlig och choklad i pulverform och de är helt ok. Bra för variationen. De färdiga shakerna är inte lika mysiga i konsistensen, men där finns det fler smakalternativ. Testat banan och sommarbär so far och dom har varit helt ok i smaken.

Bars: Har än så länge bara hunnit testa en bar. En sommarbär med youghurt. Den var inte jätterolig, men det var härligt att få äta något lite mer fast, så det kommer nog funka. Har även choklad- och jordnötsbars.

Snacks: Då menar jag snacksen från företaget. Jag tycker det känns överflödigt att utvärdera öpplen och annan frukt. Jag har haft små choklad- och karamellbitar, cheddarcheese crispis, BBC tortilla och sourcream and chives pretzels. Allt har faktiskt varit kanon gott, men när jag insåg att man kunde nöja sig med frukt såg jag en bra chans att spara pengar, så när dom här snacksen är slut blir det frukt för hela slanten.

Övrigt: Att man får äta ett riktigt mål mat om dagen är gudomligt. Det gör att man känner sig mätt i och med de tre snacksen man ska äta under dagen också. Och det är det som jag känner gör att det här kommer lyckas, man är aldrig hungrig. Jag dricker irpincip bara vatten utöver shakerna och några koppar te.
So far har jag gått ner 2,5 kilo, men jag är relativt säker på att mycket av det är massa vatten och skit som bara legat och lagrats medans jag proppat i mig massa onyttigt.

Nej, so far så ger jag verkligen tummen upp för SlimFast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback