Nu är jag en av dom

Jaha, nu är jag en av dom. Vilka dom undrar ni säkert nu? Jo, en av dom där patetiska människorna som inte kan gå ner i vikt på egen hand utan måste ta till massa hjälpmedel.
Så jag har alltså köpt hem en måltidsersättningsdiet. Tjoho liksom!
Det går iallafall ut på att det är en 3-2-1 diet, vilket innebär att man får äta 3 snacks om dagen, man dricker 2 milkeshakes och man äter 1 vanligt mål om dagen, med minskat kaloriinnehåll såklart.
Jag har köpt hem material för cirka 3 veckor och vi får se om det blir någon skillnad.

So far har jag bara haft en måltid och det var en god jordgubsmilkshake. Om alla är så goda ser jag helt klart ljust på den här idén. Annars är det iallafall något man testat.
Med tanke på att jag faktiskt börjat ta min träning på allvar nu också, så kan det säkert lyckas.

Lite sorgiligt jag vet, men jag hoppas ni ändå håller tummarna för mig.


Kommentarer
Sanna säger:

Vi är många som varit en av dem. Kombinerade den även ett tag med den så kallade sopp-dieten.. Den var också sådär kul..



Tips för att gå ner i vikt är att istället för att sätta upp regler för vad som inte får ätas så bestäm vad du måste äta varje dag. Så hittar du på mättande saker med lågt kalori-intag så känner du inte att du måste äta massa utöver det.

Jag gick ner minst 10 kg förra året och min lista såg ut ungefär såhär:

- 2 ägg (140kcal)

- Diet shake (105kcal)

- rivna morötter (25kcal/morot)

- Soppa (koka ihop något nyttigt med ingredienser som har lågt kalorivärde)

- sallad

osv (hade mer men kommer inte ihåg)



Sprider man ut det och äter ofta så känner man sig inte så hungrig men äter ändå inte så många kalorier. Annars är mitt bästa tips, vitkål. Går att steka, koka (i soppa) och krydda på olika sätt. funkar till allt och knappt några kalorier alls.



Lycka till! Vill man så går det, även om det är jäävligt tråkigt ibland!



2012-02-21 | 19:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback