Har utvecklats så mycket på sistone

Min ridning har verkligen utvecklats enormt mycket på sistone. Jag känner att jag bara blir starkare och starkare och det är i princip varje gång som jag hoppar av hästen och känner mig nöjd med vad jag har presterat.
Jag har ju länge vetat att jag varit "bra" på att rida, men jag var ju så inkörd på att bara rida Ponti att jag inte riktigt hade någon aning om om jag faktiskt kunde rida andra hästar.
Under tiden jag hade Ponti red jag inte många andra hästar. En del blev det såklart på Öknehult, men det var mest ut i skogen eller uppbyggande/sträkande ridning som mest gick ut på att få hästen att förstå vad som var stopp och vad som var start. Jag fastande alltså i en visst sätt att rida, men jag säger inte att jag inte utvecklades. Min ridning utvecklades enormt Ponti. Jag blev mycket starkare i sitsen och utvecklade även den tekniska biten av min ridning.
Nu på sistone känns det däremot som att jag fått ett kvitto på att jag rider bra. Jag känner att jag utvecklas från gång till gång. Om man bortser från den här katastrofala lektionen så har jag alltid varit nöjd med både mig själv och hästen. Jag känner att jag börjat kunna anpassa min ridning efter vilken häst jag sitter på, tidigare "Pontired" jag alla hästar utan att tänka på det. Självklart har jag länge kunnat anpassa vad jag gör på varje häst för att jobba med det som är nyttigaste för den, men nu har jag ändrat min ridning så den blir annorlunda på vilken häst jag sitter på.
Att jag dessutom fått min lilla AHA-upplevelse angånde mina magmuskler och hur jag jobbat med sätet hjälper såklart, men det är inte bara det. Min hand har blivit stadigare och mina ben tuffare. Jag känner verkligen att jag har ork och styrka att rida in hästen i handen.
Att jag dessutom får lite kvitto på detta i och med att jag blir satt på lite speciella och orutinerade hästar och får agera lite försökskanin gör saken ännu roligare!

Jag känner att dressyren verkligen går åt rätt håll. Nu är det dags att återuppta hoppningen igen. Den har ju legat på is under ett bra tag. Tror jag hoppade senast med Harry eller Rambo Öknehult och det var i juli. Alldeles för länge sedan!

Kommentarer
Matilda säger:

Hehe, du får beställa en bebis :p

Överväger seriöst om inte Dilba vill ha den här som pojkvän nästa år

http://www.youtube.com/watch?v=DyHPgpD4F3o :P

2012-04-13 | 21:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback