Underbara lilla häst

Jag är så glad att jag fått chansen att träffa denna lilla fantastiska häst.
Hon är helt otroligt positiv till all typ av arbete och att hon nu vilat två dagar är inget som märks.
 
Idag var det ridning som stod på schemat, i stora ridhuset. Började med att jobba med halter i skritten. Hon är så söt, ställer upp med benen korsade, välter åt nått håll och står som lutande tornet i Pisa, men där står hon tills jag ber henne gå fram igen.
Började jobba henne i traven mycket tidigare än jag gjort tidigare och hon var riktigt fin. Hon var lite ojämn i formen, på så sätt att hon blev lite djup ibland, men hon var eller mindre stadigt i form hela tiden. Jättestor skillnad mot i söndags bara.
Höger sidan är fortfarande jobbig att böja igenom och hon lägger fortfarande framdelen lite utanför spåret i vissa fall, men jag tror som sagt att problemet sitter i vänstersidan.Det är bara att ge henne lite tid och försöka jobba upp henne i styrka och muskulatur.
Galoppen var riktigt bra. Första fattningen var inte något vidare, men det var mitt fel. Jag släppte allt stöd och sa bara KÖR! Konstigt att hon bara sprang iväg.
Vi fick även sällskap och när vi passerade det ekipaget i galopp så tog det tvärstopp. Så kan vi inte ha det.
 
Har insett att hon är lite klurig på det sättet att hon bjuder jättefint, men så fort hon inte vill (av olika anledning trötthet, passerande häst osv) tar det tvärstopp. Det är som att försöka rida i tre meter djup gegga. Det är något som vi verkligen måste jobba med.
 
Imorgon tar vi vid där vi slutade idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback