Shelly 21-09-12

Idag gick det inte alls lika bra som igår. Inte ens i närheten.
Red direkt på morgonen eftersom jag jobbar 13-20.30 idag och dessutom skulle jag flytta alla grejer.
Red i lilla ridhuset eftersom jag inte ville störa dressyrträningarna som var i stora.
Fokus idag skulle ligga på övergångar och halter. Eftersom jag skrittade fram för hand ute började jag direkt jobba med halter i skritten. Red så att jag gjorde halt mitt på varje kortsida samt vid X eftersom jag vände över och bytte varv hela tiden. På så sätt fick hon två halter där ho kunde ta stöd av väggen och en där hon fick lite större spelrum. Gick ganska bra.
Började trava och joggade bara några varv i båda varven växlat på fyrkanten och stora volter. Därefter la jag in galoppen direkt och den funkade riktigt bra. Hon tog fattningarna fint och var riktigt tillbaka i framförallt höger galoppen.
Skrittpaus och sen var det dags för att jobba övergångar. Travade lite, lite innanför spåret och gjorde övergångar mitt på långsidorna. Det fungerade inte alls. Hon var jättetråkig! Vinglade, sprang och bet ifrån om vartannat. Så jag började lägga halter istället. Det funkade mycket bättre och hon ställde upp riktigt fint under sig. Dock är hennes reaktion på minsta förhållning att bli stum och köra fram näsan, men det börjar bli bättre.

Formen idag var KATASTROF! Tog inget stöd någonstans och sprang mest omkring. Jag hoppas och tror att hon tyckte det var jobbigt igår och det är det som satt i kroppen för det här var inte roligt. När jag travade av så rundade hon till sig riktigt bra och sög framåt utan att springa, så helt bortkastat var det inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback