Shelly 2012-09-17

Igår fick lilla Pringlan arbeta i pessoaselen för andra gången i sitt liv.
Den här gången fick jag faktiskt en reaktion. Hon kastade sig bakåt några meter precis när vi skulle börja, men när hon stannat var det bara att driva framåt och det var som att ingenting hade hänt. Hon är så duktig, lilla prinsessan.
 
Jag tycker det gav bättre effekt den här gången. Jag tycker hon var rundare i kroppen och hon hittade balansen i framförallt traven mycket fortare den här gången. Det blev lite mer sug i steget än bara spring i benen,
Galoppen blev också riktigt, riktigt bra efter uppvärmningen när jag spände in henne lite mer. Den var riktigt balanserad och hon kunde gör fattningar utan att ramla iväg.
 
Som sagt var, hon var kanonduktig, men det märktes att hon tyckte det blev lite jobbigt. Idag är det en väl förtjänt vila och imorgon hoppar jag upp i sadeln igen och hoppas på att få sällskap på en utetur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback