Ibland måste man ändra sina planer

Igår blev det ingen ridning. Nu tror jag inte att lilla prinsessan klagar om hon visste vad som väntade,
Det gick i ett på jobbet, sjukt stressigt blev det eftersom vi var en kort i stallet och vår praktikant var dessutom sjuk. Allting tog lite längre tid än det brukar och det kändes som att vi fick mocka mer än vanligt, ströa mer än vanligt och allt sånt där.
När jag slutade hade jag som sagt tänkt rida, men nu blev jag tvungen att åka iväg till återvinning med en transport full med grejer. Den hade stått full ett tag och imorgon kommer det spånpellets som vill flytta in där transporten stod.
Så sagt och gjort tog jag och en kollega bilen till återvinning och slängde både det ena och det andra. Killarna på återvinningen tyckte vi var lite jobbiga och sa till slut "Snälla, snälla, bara ställ på bordet. Vi sorterar sen" på bästa invandrarstockholmska.
När vi väl var tillbaka i stallet öppnade sig himmlen, båda ridhusen var upptagna och all min motivation hade försvunnit. Därför fick det bli lite omplanering.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback