Håll tummarna nu

Idag får ni verkligen hålla tummarna . För idag besiktigas Shelly och går hon igenom hämtar jag henne på torsdag. Jag hoppas verkligen, verkligen att hon ska gå igenom så vi kan komma igång.
 
Hon är ju fyra nu, men ligger långt efter i sin utbildning. Hon hade inte kunnat visa på kvaliten som hon borde nu i höst och i och med det är det en bit kvar till tävlingsstart. Om hon legat i fas borde hon iallafall startat någon LC/LB under hösten för att sen gå upp i LA till sommaren/hösten 2013, men så kommer det förmodligen inte bli.
 
Mitt mål är att hon ska gå på godkänt LB innan sommaren och till hösten ska hon få fortsätta gå LB:er för att kanske nosa på en LA innan vintervilan 2013.
 
Skynda långsamt är iallafall det viktigaste. Det är mycket som ska på plats innan det ens är att tänka på tävlingsstart som sagt var. När hon kommer nu ska jag börja med att jobba henne från marken några veckor för att hon ska få en chans att landa och sätta lite mer muskler. Det fattas ju en hel del på den fronten.
 
Jag längtar verkligen efter att få börja jobba mot ett mål igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback