Det är inte lätt alla gånger

Idag var det dressyr på utebanan som gällde för min och Shellys del. Jag testade rida med ett tredelat gummibett eftersom hon gnisslat lite tänder på det vanliga tredelade. Funkade mycket bättre iallafall, så det blir nog bra i längden. Är ju alltid bra att växla lite bett i vilket fall.
 
Hon var riktigt fin i formen redan från början med bra driv. Konstigt nog var hon mycket mer loss i höger sidan än tidigare och hon var nästan högerhård i vänstersidan. Idag hade vi dock lite problem med att hon la på tvärnitar, körde ner huvudet och ut år vänster. Hände när jag la till skänkeln när hon inte tog ytterhjälperna som hon borde. Spelade ingen roll vad vi gjorde egentligen, la jag till skänkeln blev hon sur och stannade.
 
Jobbade på med halter och volter. Hittade ett ganska bra flyt till slut, men jag kan inte påstå att jag är nöjd. Egentligen är det inte så konstigt att det är en del som inte funkar, som borde funka vid det här laget. Min teori är att hon fått göra som hon vill och aldrig haft några krav på sig.
 
Man får väl vara glad om det är det "värsta" hon gör, det känns överkomligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback