Upp och ner, ner och upp

Jaha, idag ska hästarna skos. Jag tänkte göra det lätt för mig och ta in i princip alla på en gång. Så får dom komma in och vila lite samt käka. Ja, tanken var god, men det tyckte inte hästarna.

Mazda och Flamette följa snällt med. Samma sak med Bambinic och Dereñ. BellaDonna och Fantasma kom också utan problem, sen tog det stopp. Fick tag på Ferdek och började gå, då gör han sin specialare, stannar och börjar backa. När han väl börjat backa, är det svårt att göra något, men jag drog till i grimskaftet och det var ett misstag. Han drog och med sig tog han alla andra. Kul! Där sprang han omkring med grimma och grimskaft i hagen. Lite lätt arg tog jag Mimmi istället, gick bra, tills hon blev rädd för nått och hoppade på min fot. Såklart där det inte var stålhätta. Ännu roligare blev det när jag insåg att hon inte alls skulle skos.
Tog en liten paus, saft och kaka, ladda om. Fick med mig Ingegerd, så vi fick in Ferdek och Electra. Därefter började vi projekt få in Bailey och Lucky, efter lite om och med var också dom inne i stallet. Då, när jag gått upp och ner för mördarbacken ungefär 300 gånger, då kommer resten av gänget upp till grinden. Tack för den!

Säga vad man vill, men jag kommer få världens benmuskler och det ska fortsätta såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback