Två lyckade försök och ett mindre lyckat

Nu på förmiddagen har jag börjat med att longera två hästar med sadel och en med pessoalongen.

Dereñ (som det visade att han hette) fick longeras med sadel och bara jogga runt lite. Funkade fint även om han inte riktigt förstod vad ptroo var bra för eller betydde.


Bailey fick också longerads med sadel. Här har vi det extremt misslyckade försöket. Att vara ensam i paddocken var INTE en hit! Man kunde ju dö. Så att försöka springa ut genom grinden var säkert en bra idé. Slutade med att jag tappade honom en gång och han blev tokrädd för linan som släppades (konstigt?). Fick till slut tag på honom och kunde longera lite. Det går i princip inte att svänga höger. Ojämn. Jättetråkigt, för det är en riktigt fin modell. Tyvärr fick jag ingen bild på honom eftersom jag var lite upptagen med annat. Typ inte få en häst på mig.
Elektra (som hade äran att skicka av mig förra sommaren) fick sig ett stretchande pass i pessoan. Jättenyttigt för henne. För hon är extremt svag i vänster sidan. Kom till arbete riktigt bra i skritten där, men trava var inte aktuellt. Inte särskilt förvånande då det har varit hennes problem hela tiden.Trängde inåt, så fick korta upp yttersidan. När hon skulle trava gick hon på tvären, bakåt, ja alla håll utom framåt. I höger varv var hon jättefin i traven. Bakbenen kom igång jättefint och hon slappnade av. Toppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback