Ridit vit och gul

Började dagen med ett ridpass på Ferdek. Litar inte tillräckligt på honom för att rida honom ensam, så passade på att göra det när Elin fortfarande var kvar och höll sällskap samtidigt. Tror min misstro mot honom kanske är lite obefogad och jag kan nog rida honom även utan sällskap i framtiden. Han skötte sig utmärkt om man bortser från att vi inte höll på att komma in i paddocken överhuvudtaget.
Tanken var bara att jag skulle prova på honom och rida lite. Tycker han är rätt trög och lite slö i reaktionerna för skänkeln. Trevlig i handen överlag, men ibland blev han lite tung i handen, men med lite mer ben så blev det bättre. När det kom till galoppen så har jag fått information om att galoppskänkel inte är något han minns särskilt bra och det kan jag hålla med honom. Det blev att springa in i galoppen och hoppas på det bästa. Svårt att svänga vänster och svårt med vänster galoppen. Hm, kan det hänga ihop? Ja, såklart! Åker bogen ut och vi hamnar i staketet är det inte konstigt att det är svårt att få till någon galopp.
Flytta för skänkeln var däremot inga som helst problem. Det bara flöt åt sidan i bibehållen form. Duktig kille! Han är ju trotts allt bara fem år.

Därefter hade vi lite vätskepaus och sen körde vi på en uteritt. Mimmi stod på schemat, ännu en som jag inte testat. Hon trodde hon kunde vara lite ful och vända och inte behöva gå först. Backa in i Mulle några gånger försökte hon också, men till slut var vi överens och vi tog täten. Gick riktigt bra, hade en jagvänderochgåråtandrahållet-incident mitt på kallhygget, men det löste sig också. Stackars fläskkorvarna fick trava och galoppera så de blev alldeles svettiga. Vi mötte dessutom massa skogsmaskiner och bilar mitt i skogen. Mulle tyckte det var superläskigt och Mimmi insåg snabbt att det bara var att gå förbi. Avslutade med en galopp. Mysigt och härligt! Hästar med spetsade öron hela skrittvägen hem.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback