Oh, vilka duktiga hästar

Blev ingen ridning idag. Tycker klockan sprungit iväg lite. Fick åka och hämta Lasse inne i Kisa efter att han och Henke bogserat in en traktor, så det störde min tidsplan lite. Att jag råkade fastna med serier en stund på eftermiddagen störde också.

Började med att lina Electra i pessoan precis som igår. Jättefin i vänster varvet! Kommer igenom hela kroppen. Höger varv är däremot jättesvårt. Hon tycker det är jättejobbigt och ville inte ens trava. Skritten kom dock igenom jättefint och hon jobbade på. Börjar tro att hon har någon gamla skada som aldrig riktigt blivit behandlad eftersom hon är så svag i vänster varvet. Tänker fortsätta jobba i pessoan tills hon orkar mer, varvat med tömkörning.

Därefter var det Fantasmas tur att träffa pessoan. Hon fattade inte riktigt grejen, utan gick och jobbade emot den lite. Dock så släppte hon till lite på slutet, men hon har inte riktigt förstått det där med att slappna av i pessoan. Däremot upptäckte jag att hon är en rätt välbalanserad häst med trevlig galopp.

Därefter introducerades Mazda för pessoan. Här hade vi en tjej som förstod och uppskatatde det. Jag har varit lite orolig att allt inte står rätt till hos henne i och med hennes ovilja att fatta höger galopp och ibland ojämna skritt. Jag kan nu känna att det inte finns något som helst att oroa sig för. Så fin hon var! Kom verkligen igenom hela kroppen, bakbenen jobbade ordentliget och steget blev helt annorlunda. Inga som helst problem med höger fattningarna heller. Imorgon ska sadeln kollas. Ska fortsätta jobba pessoa varvat med klättring och lättare ridning. Kommer nog bli bra.



Sist men inte minst var det Ferdeks tur att debutera med pessoan. Här förväntade jag mig istadighet, sparkar och allmänt kaos. Övervägde till och med att strunta i honom. Vilken tur att jag inte gjorde det. Visst, han började med att fara iväg så långt att jag fick länga linan helt, men sen var det bra. Han var riktigt lugn i huvudet. Inte alls upprörd över att vara ensam eller ha konstiga saker dinglande bakom rumpan. Jag är jättestolt över honom! Tror att det kommer vara jättenyttigt för honom att göra sånt här några dagar. Framförallt för att göra av med energi och inte ha så mycket i huvudet hela tiden.


Kommentarer
Mamma säger:

Vad duktig du är!

2012-05-08 | 20:19:35
Bloggadress: http://livingitlikelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback