Morgonens Mazda

Imorse tog jag tag i saker tidigt och fixade stall, medicinerade, fyllde vatten och longerade Mazda. Tur att jag hann gör lite för nu ligger jag utslagen i sängen med världens mensvärk. Ibland är det riktigt botten att vara tjej.

Mazda fick iallafall som sagt springa på lina. Hon var riktigt, riktigt fin! Började på lösinspänning för att bara jogga igång och hon sökte sig ändå framåt nedåt. Därefter spände jag in henne lite mer och hon blev riktigt, riktigt fin i steget där. Ibland blir det nått litet takt fel när tempot blir överilat, men annars tycker jag hon vilar mycket bättre på steget än för bara någon vecka sedan. Testade sen spänna in henne ännu lite mer därefter och jisses så bra det blev. Hon kom riktigt ihop sig och satte bakbenen mycket bättre under sig. Jobbade mycket övergångar trav-galopp för att få henne uppmärksam och kvick. Ibland är det lite svårt att koppla när man vill ha en lägre växel, men gick riktigt bra ändå. Så himla duktig häst! Film kommer snart!

Kommentarer
Åsa säger:

Mazda kommer att vara i superbra form när lägren börjar....

2012-05-24 | 15:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback