Morgonens jobb, inte en lugn stund

Superhärligt att äntligen vakna upp till strålande sol efter de senaste dagarnas regn.
Ridweekendgänget gjorde så att några red ut och jag hade lektion för ett gäng barn i paddocken. Söta Sandra, Prima, Flamette och Mulle fick springa lektion.
För att göra det hela lite roligare la jag fram några travbommar och avslutade med att det fick hoppa några småhinder. Jätteduktiga tjejer! Det är verkligen underbart roligt att undervisa små, söta barn som bara är så charmiga att man smälter!
Sandra och Prima hade lite problem med att det var hästar i hagen intill paddocken och varje gång de passerade var de tvunga att stanna för att snacka lite. Tjejerna kämpade så att de var alldeles slut.
Mulle galopperade fint i höger varv, men ha ville inte i vänster. Då fick tjejen hoppa upp på Flamette för att få till några bra vänstergalopper.
Sandra (som jag för övrigt fått för mig heter Ida) tyckte galopp var en ondöig gångart och Prima sprang så snabbt, så snabbt, men hon fick till några galopper också. Hanna gjorde ett toppenjobb som sprang med båda hästarna! TACK!
När alla var tillbaka så kommer en tjej springade och säger att hästarna i hagen haft sönder grinden. Jaha, tur att det finns hagar att byta till för grinden var i två delar.

I eftermiddag är det löshoppning på schemat. Hoppas på lite bilder och filmer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback