Man blir rätt mör

Imorse var det upp tidigt igen.
Ta in sjukhästarna för att titta på dom, kul när en inte vill följa med. Istället kom Fullis (Lucky) fram och det är inte alls vanligt, så jag passade på att ta med henne in, så hon lär sig. Tillbaka till hagen med en havrehink. Alla andra hästarna var intresserade och kom fram utom Certo som jag faktiskt var ute efter. Jaha, vänta lite och tillbaka igen. Då får jag faktiskt komma fram, men inte sätta på grimman. Till slut kom han in iallafall och såret läker fint.
Satte mig sen med att dela in grupper och fördela hästar inför sommaren för att kolla hur många hästar som behövs och så vidare.
Helt plöstligt var det dags för lunch och sen skulle vi löshoppa bestämde vi. Hela tretton hästar har fått springa runt och hoppa idag. Finns filmer på de flesta, så de kommer väl lite eftersom.
Både duktiga och mindre duktiga hästar. Dom tyckte det var roligt och det var skönt för dom att ha en mellan dag.
Att löshoppa tretton hästar tar däremot sin lilla tid och nu är jag galet mör i ben och fötter. Kommer sova gott utan tvekan.

Imorgon ska det ridas några igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback