Jag har hunnit rida!

Började dagen med att rida Fantasma. Att behöva gå ensam från stallet till ridhuset och sen vara ensam i ridhuset var jätteläskigt. Speciellt dörrarna, man vet ju inte vad för farligt som kunde komma in.
Jag blev iallafall glatt överraskad när jag kom upp. Trotts att hon var spänd så gick det att prata med henne. I skritten blev det ibland lite taktinslag tack vare spänningarna, men hon kom till ro riktigt bra i skritten. Traven blev ibland lite springig, men också det lossnade till slut.
Fantasma tyckte att om man är ensam, rädd och spänd så är det bäst att försöka springa så fort som möjligt, så det var övergångar och att hitta ett sansat tempo i traven som var fokus. Eftersom honblev lite rak och stark i sidorna ibland jobbade jag också mycket på åttvolt. Efter ett antal varv med det jobbet fick jag faktiskt ett riktigt jämt stöd i handen och en riktigt avslappnad tös!
Försökte några galoppfattningar och här har vi något att jobba med, oj, hon bara sköt iväg. Tokigt. Annars en riktigt trevlig häst som kräver mycket ben och mjuk hand.


Kommentarer
Johanna T säger:

När jag red henne på påsklovet var hon jättestel i höger varv har jag för mig.. härligt att hon kändes så bra! Fina hästen :)

2012-05-09 | 13:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback