Ja, vad ska man säga?

Fick den här kommentaren:





Ja, vad ska man säga? Jag tycker nästan det är lite förolämpande mot världsmästarna. Det jag ägnat mig åt de senaste veckorna är lösgörning och grundarbete. Jag har snart ridit i 20 år, tävlat MSV, utbildat hästar till LA/MSV, jobbat många år som ridlärare och är utbildad ridledare. Enligt mig är det då nästan ett krav att jag ska kunna rida en skolad häst och jobba den på ett ändamålsenligt sätt och kunna lösa eventuella problem som uppstår.
Jag vet inte riktigt vad som gett dig det intrycket att jag skulle vara världsmästare, men det har jag aldrig påstått. Och jag har inte kommit med några revolutinerande idéer eller lösningar. Allt jag ägnar mig åt är gammla beprövade metoder. Dessutom skriver jag ju också om problemen som uppstår, så jag har inte på något sätt påstått att allt går som en dans på rosor.

Jag antar att det du egentligen tyckte var skumt var det här med att BD var missförstådd och att det är svårt för ryttarna att göra rätt på henne. Och det är det också. Hon är en fruktansvärt svår häst om man normalt rider på ridskola och är van vid ridskolehästar. Ridskolehästar är oftast väldigt härdade och accepterande av sin ryttare. BD har betydligt mycket mer nerv än en vanlig ridskolehäst och det blir därför svårt för eleverna att rida henne. Därmed inte sagt att dom inte klarar det, många gör det, men det är dom som vågar mjukna när hon blir stark.

Jag skriver mycket om vad jag gör när jag rider för jag vet det är folk som vill läsa om det. Hur kul vore det att skriva "Idag red jag" och inget mer?
Berätta gärna vad det är du tycker är så världssmästaraktigt, så kanske jag kan uttrycka mig på ett annat/bättre sätt.

Kommentarer
Jossa säger:

Tell me about it! Den där hästen tog nästan livet av mig ;)



Men det hade varit roligt att få fortsätta käpa med mig själv på henne. Det gick ju bättre andra dagen!

2012-05-16 | 19:02:36
Bloggadress: http://englishsoundsmoreawesome.blogg.se/
Anonym säger:

Bra skrivet Lisa!

2012-05-17 | 12:20:05
Cicci säger:

Haha, skön tjej... ;)

2012-05-20 | 17:01:44
Bloggadress: http://ciccikar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback