I sängen

Nu ligger jag i min säng. Sjukt trött. Frågan är bara om jag kommer våga sova. Haha, spökrädd som jag är. Jag planerar att ha en lampa tänd för att vara på den säkra sidan. Töntigt, jag vet, men det bjuder jag på.

Hunnit med att rida tre hästar idag. Två "treåringar", Derev (?) och Bailey och Mazda som är vuxen.
Derev
var snäll och trevlig, gick att ställa lite och lyssnade fint på förhållning och framåt driving. Dock lite rädd för plötsliga ljud bakifrån.
Bailey var det ett litet projekt att komma upp på, stackaren var rädd för pallen. Inte lätt då. Väl uppe var det ungefär första han gjorde att bli rädd för något och hoppa iväg. Inga problem därefter. Lite väl ojämn dock. Gick knappt att svänga höger. Tokigt.
Mazda fick ett kort stretchande pass. Oj, vilken surkärring hon kan vara! Vart det jobbigt så skickade hon en fot, men det var bara att rida på och vänta ut henne. Till slut släppte hon fint, låg i en rund form och tog ett bra stöd fram. Kul!

Kommentarer
victoria säger:

Dereñ :) uttalas derenj :)

2012-05-06 | 22:12:20
Bloggadress: http://eidergren.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback