Fulle rulle

Nu är det folk hör igen. Skickade iväg dom ut i skogen medands jag själv fixade i stallet och försökte få i Electra smärtstillande. Veterinären tittade på henne igår eftersom hon inte riktigt rör sig rent under ryttare. Han trodde det var ryggen eller rättare sagt korset som spökade och hon har blivit satt på 20 dagars Buttakur.
Jag försökte först ge henne det i uppblött havre, sen instoppad i bröd, i ett äpple, men inget passade. Gav upp ett tag och började plocka, fixa och dona. Men, hon tog det fortfarande. Ringde mitt hästorakel Mikkis (okej, inte orakel, men det är bra att ringa en vän) som gav mig den briljanta idéen att spruta in det i munnen på henne. Yes, det gick!

Tjejerna kom tillbaka och dom fina unghästarna hade skött sig finfint. Bailey hade tyckt att det var lite läskigt, så han var lite svettig, men har man trygga, tant Flamette så går allt bra!

Nu ska jag och Elin plocka i sadelkammaren och sen ska jag hämta världens bästa Lollo!


Kommentarer
M säger:

Ibland(ganska ofta) har jag bra idéer=)

2012-05-18 | 11:39:59
Hanna säger:

Vill bara sätta ett stor + på din blogg! Alltid lika kul att följa en blogg med mycket öknehult i och se hur hästarna har det osv.

Keep it up! (:

2012-05-19 | 23:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback