Fått lite mer gjort också

Jag har inte bara ägnat mig åt sötponnyhantering nu på förmiddagen.

Jag har även longerat Lucky. Hon fick inte komma in igår eftersom hon inte ville, men idag hade jag med mig lite sockerbitar och ett enormt tålamod, så bara för det var det ju bara att hämta in fröken. Knäppa hästar kan vara ibland. Hon fick stå inne och lära sig vänta medans jag höll på med Walle och Prima. Jättenyttigt för damen att lära sig acceptera att hästar kan komma och gå utan att man behöver få sammanbrott. Självklart hade hon sällskap inne också.
Longeringen då, ja, hon hade samma tendens som Prima att vända, men hon bytte varv helt och fortsatte som att inget hade hänt och man kunde tydligt se när hon tänkte göra det. I övrigt tycker jag hon är lite stel över korset och i och med det bakbenen, men det lossnar säkert med lite mer jobb. Lite stressad också, men till och från avslappnad.


Har även longerat Bambinic och han är ju en klippa, ingen brådska eller så. Bara travar runt där utan några direkta problem. Snäll och mysig att hålla på med också.
Har även fixat lite med Sandra, orkade inte longera eller nått, men borstad och myst har hon blivit. Nu tar jag lite siesta och kör igen i eftermiddag. Tre eller fyra som ska longeras och två som ska ridas.

Kommentarer
Jossa säger:

Vill du byta liv med mig? De där låter ashärligt!

2012-05-08 | 15:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback