En ofrivillig långprommenad

Började morgonen med att leta hästar. Vi gick genom hela hagen, fram och tillbaka, hit och dit. Inga hästar fanns att se hur mycket vi än letade, men det är faktiskt svårt att hitta något som inte finns. Hästarna hade tagit och utvidgat sitt eget område och gått över staketet och varit hela vägen bort till Gäddefall. Lasse tog bilen och åkte iväg, men innan han kom fram så kom hela gänget farande upp mot stallet.
Kul när man varit ute och letat i närmare en timme i halvtaskigt väder.

Huvudsaken var såklart att dom kom till rätta och sen var det dags för mig att hålla lektion. Lite olika nivåer och modighet hos ryttarna, men förutom ett hästbyte och att Mulle välte i slutet så var det inga som helst problem att få det att flyta. Dock hade jag dålig koll på klockan och helt plöstligt kommer Lasse ner och säger att lunchen är klar. Slarvigt av mig!

Nu ska Sofia rida ut med gänget och jag och tjejerna som är kvar ska ägna oss lite åt unghästarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback