Det är roligare när man är två

Inte nog med att det blir roligare när man är två, det går fortare också!
Idag på eftermiddagen har jag longerat Dereñ och Bambinic samtidigt som Johanna har tömkört Bailey och Electra.
Båda mina hästar var duktiga. Dom tar det hela med ro och travar snällt runt på volten, även om Bambinic inte riktigt tyckte det var så roligt i början. Dom är väldigt bekväma av sig också och tar allt i maklig takt.
Johanna hade dessto mer att jobba med. Bailey är väldigt oliksidig och vi ville få honom att släppa efter i högersidan ordentligt. Han tyckte det där med tömkörning fortfarande var lite skumt och alla kompisar var ju jättelångt bort (han räknade inte Bambinic som snällt sprang på andra sidan ridbanan). När han väl slappnade av och kom till ro blev det riktigt bra och hon börjde igenom högersidan några gånger.
Electra däremot var inte riktigt lika villig att ge upp. Det är jättejobbigt att springa i vänster varv. Ja, det är till och med jobbigt att skritta. Saken blir inte bättre av att hon stressar upp sig själv så himla mycket, så hon får ju jobba dubbelt så hårt i och med hennes hjärna. Jag vet inte vem som egentligen vann, men efter 50 minuter gav vi upp. Då hade hon gått riktigt bra i höger varvet och lite till och från i vänster.

Blev ingen mer ridning för mig idag eftersom det kom tre snälla tjejer som red små ponnierna och dom andra "vuxna" hästarna.






Kommentarer
Madde säger:

Men Johanna ska ju ta det lugnt efter att lilla Vincent har kommit ut!

2012-05-09 | 20:50:03
Jossa säger:

I know! Jag som sett fraM emot det hela dagen :(

2012-05-09 | 22:58:08
Bloggadress: http://englishsoundsmoreawesome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback