Borta bra, men hemma bäst

Äntligen hemma! Eller kom ju faktiskt hem igår, men var så mycket att göra då att jag inte hann/orkade blogga.
Hade kanske inte världens bästa dag igår om jag ska vara helt ärlig.
Började med att jag på flygplatsen blev tvingad att packa om mina väskor, för den ena vägade tydligen lite drygt ett kilo för mycket. att jag hade tillåtelse att ta med 40 kg verkade inte vara intressant. Jag förstår såklart att det inte riktigt funkar med en väska som väger 35 kg, men 1 kg för mycket. Jag såg massa väskor som fått heavylappar när vi kom till Arlanda.
Inne å terminalen insåg jag att mitt ena bankkort inte fungerade. Kul. Nej, inte direkt. Planet var närmare en timme försent. Något som de visste redan när de lyfte från Stockholm, så lite information hade inte varit tråkigt.
Väl på Arlanda insåg jag att mina underbara, fantastiska solgalsögon som jag haft hur länge som helst hade gått sönder bara för jag blev tvungen att packa om.
När vi kommer till Uppsal inser jag att jag glömt en påse hängande på bagagevagnen med en whiskey och lite choklad i. Inte hela världen, men när jag skulle sova igårkväll insåg jag också att mitt pass låg i den påse. Så nu hoppas jag att någon lämnat in iallafall passet, men Arlandas hittegodsavdelning öppnar inte förrns klockan 12.
Kul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback