BD har gått på lina

Igår och i förrgår har jag haft BD i pessoalongen. Lollo red henne i lördags och hon visade sig inte från sin bästa sida, så vi bestämde att pessoan var lämplig att ha henne i. Hon har en tendens att köra upp huvudet och plöja rakt fram när hon tycker det blir jobbigt och framförallt i övergångarna.
Supernyttigt som jag skrev i nått annat inlägg att ha henne i pessoan då eftersom hon bara kämpar med sig själv då.
Igår fick jag rejäla reaktioner från henne. Hon höjer sig gärna lite i nacken i övergången mellan galopp och trav. När hon då känner att det tar emot blir hon skitarg och bara slänger sig utåt. Då är det bara att rätta till riktningen och fortsätta som om inget har hänt tills det händer igen. Blir faktiskt lite frustrerad på henne, då det inte finns någon anledning till de där tramsiga överreaktionerna, speciellt som hon bara tuffar på efter dom. Så det blir att fortsätta att gå i pessoan till hon vänjer sig och slutar överreagera. För hon är skitfin där emellan!






Kommentarer
Viran säger:

Jag tycker inte det låter som "min" ponny alls. Hon har ju en ganska utdragen och lång sjukdomshistoria så det känns ju som något inte är rätt. Annars har hon väl helt enkelt bara varit på fel ställen och blivit väldigt felriden så hon börjat bråka :)

2012-05-22 | 12:54:52
Anonym säger:

och jag hoppas Lisa att det där inte var något påhopp eller liknande mot dig!

2012-05-22 | 12:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback