Uppskärmd i natt

Kan ju börja med att säga att det inte varit en bra natt. Igårkväll (långt innan sovdags) satt jag och min nya flatmate och pratade om spöken och annat läskigt. Alla vet kanske inte det, men jag är nog bland de räddaste i hela världen när det kommer till sånt, hela kroppen ryser och jag börjar gråta. Detta kan hända även om det är mitt på dan, strålande sol och vi är ute bland folk. Trotts det tyckte jag snacka spöken var en bra idé och det var lugnt efteråt. Vi pratade om annat, jag lekte med datan och jag kollade på film.
Sen kom den där stunden när jag skulle släcka lampan. Då kom all skräck sköljande över mig. Det löjligaste var ju utan tvekan det faktum att det jag var rädd för var inte alla "riktiga" historier. Nej, det jag var räddast för var att den där gröna handen som man körde med när man var liten skulle dyka upp. Haha, patetiskt!
Låg där i sängen vänd in mot rummet. Det är inte bra, då jag somnar bäst vänd in mot väggen, men det kunde jag ju inte göra. Man kan ju bli attackerade bakifrån då. Testade ha lampan tänd, men då kan jag ju absolut inte sova, så det blev det inte bättre av. Tror jag somnade vid 5 någon och sovit nån timme nu på morgonen.

Usch, jag är så töntig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback