Skräckupplevelse

Igår när jag så frifullt låg i sängen och pillade lite med mobilen (som jag alltid tvångsmässigt måste göra innan jag somnar) så ser jag något som kommer krypande över täcket.

PANIK!!!!!

Kastar mobilen, slänger iväg täcket och flyger ur sängen. Ställer mig i dörren i en lagom lämplig flyktställning. Lyckas lokalisera vad det är för något som attackerat mig i mina nattbestyr. En geting! Och det var inte lilla getingen heller, utan hans steriodladdade kusin! HJÄLP! Konstaterar att den ser lite lullig ut och den har kanske inte alls som mål att mörda mig. Livrädd som är jag tänkte jag "Om ändå Lollo vore här". Inser ganska snabbt att Lollo befinner sig x antal hundra mil bort och hon kommer nog inte komma och döda getingen åt mig. Alltså måste jag kolla upp hur pass vaken där här getingen är. Så jag kastar mina nycklar precis bredvid den. I princip ingen reaktion. YES! Då kan jag fixa det här. Hämtar tallrik och glas och lyckas pilla in den där. Då trodde jag att det skulle vara lugnt, men nej, då jäklar blev det fart på den. Började fara runt där inne i glaset. SHIT! Vad gör jag nu?! Min lösning är: jag dränker den! När man tänker efter lite är det rätt svårt att få in vatten i ett upp och nedvänt glas, men just då var det min bästa lösning. Som ni förstår gick det inget vidare, så jag var tvungen att öppna glaset mer och mer. Då håller den på att rymma! BAM! Ner med glaset och vi har en geting med svåra inre skador. Den är nästan i två delar, men den jäkeln vägrar dö! I all min panik försöker jag dränka den ännu mer, men, nej, nej.... Så till slut tar jag mod till mig, öppnar glaset och pillar ner den i diskhon och spolar ner den!

Usch, så här i efterhand känner jag mig som en riktigt elak typ, men jag hade en puls på typ 300 och var beredd att sova på soffan. Min rädsla för getingar är helt sjuklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback