Okej, jag erkänner jag vill ändra mig

Japp, jag erkänner jag vill ändra mig. Igen. Jag vet, det är dåligt av mig att ändra mig igen, men vad ska man göra. Det enda jag vill göra hela dagarna är att rida, undervisa och tävla. Det bästa på hela veckan är att åka till stallet och rida en ynka timmes ridlektion, men det är inte ens i närheten av tillräckligt. Jag vill vara bland hästar hela tiden. Jag vill undervisa alla mina undebara elever och se deras framsteg. Jag vill tävla och utvecklas själv. Utav alla mina jobb jag haft är ju jobben med hästar och undevisning de jag verkligen älskat och inte velat sluta på.
Så om allt går som jag tänkt mig läser jag ett år till här och sen åker jag hem och satsar på att bli ridlärare. Jag tänker satsa på Vretaskolan tror jag och jag kommer satsa på en SRL II utbildning. Hippologen tar alldeles för lång tid. Jag skulle typ vara 100 år när jag blev klar där och dessutom har min fina vän Mikkis planer på att gå på Vreta från nästa år också. Att gå utbildningen tillsammans skulle vara galet roligt

Nu vet jag att min älskade mamma och pappa sitter där framför datorn i Uppsala och tänker "Jäkla unge, kan hon bestämma sig någon gång". Ja, jag ska bestämma mig. Jag tror egentligen jag alltid bestämt mig, men alltid trott att det är för långt bort i och med min bristande hoppkapacitet. Med lite peppning och snack med mig själv (bildligt talat) så har jag kommit fram till att friskt vågat är hälften vunnet  och vill jag så kan jag!



Kommentarer
Matilda säger:

Komsi komsi, Vretaskolan ligger sådär lagom långt från där jag har hästen. Tar hela 10 min att åka eller så :)

2012-03-31 | 22:41:04
Katja säger:

Nu blev jag glad! :D

2012-04-01 | 10:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback