Londontips: The Windsor Castle

I söndags när mamma och pappa var här käkade vi sunday roast. Är ju lite av en söndagsklassiker i det här landet, vare sig man gör det hemma eller på en pub. Vi gick iallafall på en supermysig pub i Kensington som hetter The Windsor Castle. Det finns ungefär en miljon The Windsor Castle i England, så jag vill verkligen betona att vi var på den i Kensington. En riktig typisk englelsk pub som funnits sedan 1800-talet, den var inredd i massa smårum och det var ett sätt att dela klasser och kön förr i tiden. Idag bidrog det bara till en otroligt mysig atomsfär. Vi käkade som sagt sunday roast och det var rejäla portioner: tre bitar kött (mamma och jag tog biff, pappa tog fläsk), massa potatis stekt med skalet på, massa grönsaker, en rejäl Yorksherie pudding och massa, massa gravy! Det är ju grayvn som är bland det viktigaste och det fick man rejält med. Vi körde även på creamy purjolök som ett smarrigt komplement. UNDERBART! Jag tyckte det var så himla gott och mätt blev man. Trevligt bemötande också!

Jag var så fokuserad på att äta att jag inte tog fler kort. Haha. Ett tips kan vara att boka bord om man vill käka där, funkar att göra på deras hemsida. Dom öppnade 12, vi var där 12.40 och då fick vi i princip sista obokade bordet.

Hemsidan: The Windsor Castle


Kommentarer
Jossa säger:

5april 2013,då är det finbesök hemma hos dig! :D

2012-03-10 | 22:06:44
Katja säger:

sv: Den ligger på Gamla Torget (tror jag det heter..), en italiensk, precis vid fyrisån :)

2012-03-10 | 22:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback