Grävde ner mig igår

Igår ägnade jag större delen av dagen åt att försöka få någon ordning på Professional competence och spanskan. Det första har jag prov på idag. I det stora hela känner jag ingen oro över det eftersom vi har gjort vekotest under hela året och tydligen är själva provet upplagt på samma sätt. Multiple choice på datorn. My kind of test.
Tisdagens spanska är däremot lite mindre säkert. Jag tycker det är upprörande att de tycker att efter en lektions genomgång av någon verbform ska vi vara redo att tala flytande i den. För den som inte vet något om spanska så finns det ungefär minst tre olika sätt att prata om något man har gjort beroende på inom vilken tidsrymd det hände. Pratar vi framtid finns det minst två olika sätt att uttrycka sig på. Allt det här har vi fått ungefär en timmes genomgång på innan vi hastat vidare till nästa. Känner man sig förberedd och redo? Nej, inte direkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback