George, jag beundrar dig!

Igår blev George Clooney gripen läste jag i tidningen. NEJ! Var min tanke, vad har han gjort nu? Knarkat? Utpressat? Trakasserat? Jag trodde verkligen inte att han var som alla andra kändisar. I ett ögonblick kände jag mig besviken. Han var som alla andra.
Sen läste jag vidare och allt eftersom jag läste desto mer nöjd blev jag. Han var inte alls som alla andra. Han var en fantastisk människa. Han hade blivit arresterad av helt rätt anledning (låt oss inte fundera över om det faktiskt finns en bra anledning att bli arresterad). Han hade blivit arresterad för att han varit med i en demonstartion. Tillsammans med bland annat sin pappa och kongresskledarmöter. En demonstartion mot hur folk i Sudan blir behandlade. Han har tydligen kämpat för detta under många år och han besökte Sudan så sent som förra veckan.
Tänk vilken genomslagskraft det har att  G E O R G E C L O O N E Y blir arresterad! Det är verkligen ett sätt att lägga fokus på ett problem som blivit bortglömt bland alla andra problem här i världen. Ett fantastiskt sätt att utnyttja sin stjärnsatus för något bra.
Jag beundrar verkligen George för att han vågar stå upp för det han tycker är fel!

Läs mer här: The Telegraph och Aftonbladet


Kommentarer
Maggan/Mamma säger:

En bra sak att demonstrera mot, ett plus till honom.

2012-03-17 | 16:47:07
Bloggadress: http://livingitlikelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback