Den där känslan man får när man tror det ska gå dåligt och så går det egentligen väldigt bra

Ett prov av fyra avklarat. Professional competence är slut, över och finito. Ingen kan vara gladare än jag för det, fuktansvärt oinspirerende kurs. Dagen började med att vi fick tillbaka våra reflective essays som vi skrivit för ett tag sen. Jag måste påpeka att våra lärares sätt att hantera det här med bra och dåliga betyg inte är det bästa. Hon ber mig och cirka fem till resa oss upp. "Grattis, ni har fått firsts!" (First är något man skumt man kan få med sin examen och det innebär att man får betyg på över 70% på alla kurser, fråga mig inte mer för jag vet inget mer). Jaha, så fortsätter hon med att berömma hur duktiga vi har varit och babblar på vad som skiljer oss från dom med "bad marks" som hon uttryckte det. Nej, nej, hon vill inte trycka ner någon, men jämför inte de med lite bättre resultat med de som har lite sämre då! Fick iallafall 74%, grattis till mig.
Vidare ner i datasalen för att göra det här jätte, jätteviktiga testet, som räknas som en orimligt stor del mot vårt betyg för att vara bara 30 frågor. Öppnar det och blir lite paff över att en stor del av frågorna har med data att göra och det är INGET vi gått igenom. Den slutsatsen drog vi alla och tyckte det var ett extremt konstigt upplägg. Tack och lov kunde man gissa sig till det rimligaste svaret många gånger och tack vare det blev det 24 rätt och 80%. Grattis till mig igen.

Nej, nu är det fokus på spanskan imorgon som gäller. Känner mig relativt förberedd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback