Dag 22 – Det här upprör mig

Oj, det finns många saker, men det som gör mig mest upprör här i världen är när barn, gamla och djur behandlas illa. Då blir jag så galet upprörd att jag börjar gråta! Det är en sak att behandla en vuxen människa som är kapabel att ta vara på sig själv lite sämre, inte okej, men ändå betydligt mer berättigat än att behandla barn och gamla dåligt.
Att ge sig på försvarslösa djur är också något som det inte finns några ursäkter för. Hur tänker någon som väljer att behandla ett stackars djur illa?!

Jag blir till och med tårögd nu när jag skriver det här, bara jag tänker på det. Det är så fruktansvärt orättvist att oskyldiga och försvarslösa ska behandlas på ett grymt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback