Tittat på träning

Idag har jag än en gång varit ut till Akka och hängde. Man måste ju se minst en häst per dag. Idag skulle dom träna för Gustaf Svalling och jag ville såklart se fina Tigern när hon gick dressyr också.
Jag måste säga att hon är en helt fantastisk häst! Man kan inte tro att hon för mindre än ett år sedan sprang på banan. Härlig action och vilket litet muskelberg! Har en film som kommer sen!

När jag jobbade på Akka red vi lite för Eric Lette och nu har dom gått över till Gustaf istället och jag tycker att det nog var ett bra beslut. Eric är självklart en enormt duktig och kunnig hästmänniska och tränare, men man märkte att det fattades engagemang. Han tyckte nog det var rätt tråkigt att komma och titta på oss som red på en så pass låg nivå jämfört med vad han normalt tittar på.
Gustaf var däremot motiverad hela tiden och engagerad trotts att Tigern i dagsläget bara går på LC-nivå. Jätteroligt och det var otroligt nyttigt att sitta och lyssna också. Ibland är det lika nyttigt att sitta på läktaren som att sitta på hästen!

Innan det var dags för Mikkis och Tigern hann jag se de sista minutrarna av Malin och Qs träning och vilken skillnad! Har inte sett hon så fin någon gång! Malin har gjort ett jättejobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback