Svar på kommentar


Vad jag förstår innebär i princip alla utbildningar utom hippologen mer eller mindre någon form av distansutbildning. Idagsläget är jag mest intresserad av utbildningen på Vretaskolan i Linköping. Där läser man på 1,5 år och kan i slutet avlägga prov för antingen level 1 eller level 2 och det ingår dessutom mycket praktik. Både ridpraktik och ridskolepraktik vilket alltid är bra erfarenhet. Skulle jag gå motsvarande på Strömsholm skulle det ta längre tid och jag skulle behöva gå två utbildningar.

Om inte annat tänker jag söka hippologen, det är såklart det ultimata, men det är väldigt lång tid.

Hur som helst är det tidigast nästa år jag ska gå något, så jag har tid att bestämma mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback