Mår inte sådär jättebra

Igår när jag satt på tåget blev jag åksjuk. Jag trodde faktiskt inte att man kunde bli åksjuk på tåg, men fel hade jag. Det blev såklart inte bättre av att jag hade en timmes bussresa framför mig innan jag var framme i Kisa och därefter en kortare biltur innan vi var framme på Öknehult. Det släppte dock hyffsat på kvällen och jag kunde fungera som vanligt.
Imorse när jag vaknade så var jag fortfarande illamående. Sådär irriterande illamående. Inte jaghållerpåochdörochmåstespyhela tiden utan mer än nuskajagjävlassåduintekangöranåttpåheladagenmenändåintesåmycketattdumåsteliggaisängen. Alltså går jag omkring med ett konstant illamående. Orkar leda hästar och gå, men så fort det blir nått mer ansträngande så kommer stora kväljningar. Känns extremt frustrerande och onödigt!

Så min dag har varit väldigt tråkig idag. Låg i sängen jättelänge, gick ut i hagen och fotade lite, gick ner till Johanna och Henke, hjälpte Johanna med en provridning och sen inte mycket mer.

Hoppas verkligen jag mår bättre imorgon för det här är inte roligt!


Kommentarer
Emma säger:

Men Lisa du måste ju må bra när vi kommer! :)

2012-06-12 | 16:35:55
Bloggadress: http://emmahzetterberg.blogg.se/
Mamma säger:

Men Lisa, vad är det tror du. Har du ätit något olämpligt på tåget eller?

Hoppas iallafall att det snart går över.

Puss o Kram

2012-06-12 | 17:00:30
Bloggadress: http://livingitlikelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback