Lite ridning på Simra

Igår när alla åkt hem red jag lite på Simra. Skulle ju ridit henne under lägret, men hon fick snart gå in i kurs. Hann rida ut på henne två gånger och min känsla var stel!
Så igår skulle det ridas igenom lite i ridhuset, då drogs slutsatsen stel och stark. När hon lossnade i sidorna blev hon stark i munnen istället och när hon släppte i nacke och hals kändes det oftast som att knäppte av helt. Fick man henne att ta stöd tappade hon bjudning och man blev galet trött. Lite då och då kändes hon faktiskt riktigt mjuk och loss. När det blev dags för galopp blev hon galet stark igen och jag var helt matt i armar, ben och resten av kroppen, så jag körde en fuling och lät Lollo galoppera istället. Efter tre varv var hon lika trött som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback