Funktionär hela dagen

Imorse klädde jag på mig en extremt snygg reflexväst med ordet Funktionär på ryggen och satte mig tillsammans med domare och tidtagare i domarbåset för att skriva under hoppprovet på fälttävlan.

En helt ny upplevelse för mig. Ett fruktansvärt lungt jobb. Har faktiskt aldrig besökt en fälttävlanstävling tidigare och det var någor nytt för mig. Jag hade klart för mig att man red dressyrprovet och att man sedan red hopprovet (iallafall så man gör det på UVFK). Att man sedan fick gå in och göra hopprovet lite när man ville var däremot något nytt för mig. Det gjorde att man i princip hade ett ekipage på banan, fick vänta 5-10 minuter, sen kom det kanske två ekipage och så fortsatte det. Det hela gjorde att arbetet var väldigt lugnt och det var aldrig någon stress.

Väldigt roligt också att se alla olika hästar som kom och deltog. Allt från gamla travare och galoppörer till korsningar och sporthästar. Härligt när det är sådan blandning på hästar och ännu härligare är att se ryttarna.

Det var många som red sin hopprunda med ett stort leende på läpparna och det är väl så det ska vara? Det är väl helt rätt inställning?

Imorgon går terrängprovet och då ska jag också göra en insats!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback