Födelsedagsfriande lite i förväg

Igårkväll firade vi min födelsedag, som egentligen är idag, eftersom min bror jobba kväll idag.
Riktigt, riktigt härlig, underbar middag på Peppar peppar i Uppsala. En av Uppsalas utan tvekan bästa restauranger!
Till förrätt åt jag en helt fantastisk västerbottenostpaj med löjrom, till varmrätt kalvstek med nån potatisgrej och två olika såser och till efterrätt åt jag en vit chokladmousse tårta som verkligen är att dö för! Bland det godaste jag har ätit!
Till råga på allt slog min pappa på stort och bjöd på ett riktigt, riktigt dyrt rött vin från Frankrike. Jag vet att pengar inte köper kvalite i alla lägen, men jag tror att vin kan vara ett undantag. Verkligen gudomligt gott, men man fick också betala för det.
Som avsluting tog vi en drink på Plock, också ett av de bästa ställena i Uppsala. Dom har helt fantastiska smårätter, men nu körde vi bara på en varsin drink. Jag testade en Sommarkatt, massa skumt i och dessutom äggvita, men trotts det så var det något av det godare jag druckit.

Tack för en toppenkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback