Är inte Mazda ganska gammal?

Nu gör jag något jag sa att jag inte skulle göra, jag svarar på en anonym kommentar.


Allt beror såklart på hur man ser det. Hon är 14 i år och det är egentligen ingen ålder på en häst. Det som tilltalar mig mest med Mazda är framförallt två saker: hon kan allt, behöver bara hitta styrkan och hon är super att hoppa. Det är framförallt det där med hoppningen som är väldigt avgörande. Jag hoppar inte och om jag ska gå någon utbilning måste jag hoppa. Då är det toppen med en häst som man i princip bara styr på och låter sköta resten.
Sen är jag inte så intresserad av att behöva utbilda igen. Med Ponti var det utbilda som gällde. När jag fick henne fick vi vara glada om vi kunde svänga på samma ställe. Med Mazda finns allt där, det gäller bara att plocka fram allt igen. Med styrka och kondition tror jag inte att det blir några problem.
Dock tror jag precis som du att hon är fel häst om man vill komma långt. Jag vill såklart komma så långt jag kan, men jag har i dagsläget inga ambitioner att rida Grand Prix. MSV A/St George vore kul och det är väl dit jag strävar i dagsläget, men ska jag gå utbildning finns det varken tid eller möjlighet att rida på den nivån. Speciellt inte som man på flera utbildningar ska ha en häst som går LA/LA.
I framtiden är såklart tanken att skaffa en eller två rena dressyrhästar och satsa ordentligt på, men i dagsläget tycker jag faktiskt inte att det är vad jag behöver. Dock är jag inte främmande för att ha två hästar om den rätta skulle komma förbi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback