Tar det lite lugnt

Idag är det ingen vidare bra dag. Jag har mått mer eller mindre illa under tre dagar nu och idag mår jag riktigt illa. Orken är borta och jag satt på en sockerbit i ridhuset och tränade kadriljen med tjejerna (som dom för övrigt gjorde riktigt, riktigt kanon). Efter kadriljtränandet var det dags för bad med hästarna. Jag fick bara fyra tjejer med mig ner till vattnet, tre kände inte att bada var exakt vad de ville göra idag.
Eliza, Snowflake, Melodie och Merrie styrde stegen ner mot vattnet. Riktigt bra badhästar tänkte jag, alla dom badar och simmar. Eller inte. Eliza och Snowflake skulle inte vara med. Jättekonstigt med tanke på att båda brukar simma som fiskar, men inte idag. Tack och lov hade vi med oss stabila badponnier som kunde rycka in och ta flera vändor i vattnet.
I eftermiddag ska tjejerna rida ut, jag blir kvar på gården och vilar, men duktiga medhjälpare följer med och håller ställningarna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback