Rörig dag

Att köra lektioner i ett i ridhuset blir väldigt rörigt i min värld. Jag har nog hunnit sitta ner cirka 30 minuter och verkligen slappna av idag.
 
Imorse var det dags för dressyr och det var ju ridhuset som gällde. Tanken var att Emmas grupper skulle rida först, men eftersom det var spekulanter på flera av hästarna i hennes grupp och dom var sena fick min ena grupp börja. Därefter var det dags för Emma, sen körde jag igen och sen var det Emma igen. Därefter var det lunch och sen körde jag ett markarbetspass med alla mina tjejer på en gång + min PRAO-elev Lollo.
 
Imorse var det fokus på sits och balans. Fick rida fram med min vanliga framdelsvändingsövning på liten fyrkant. Därefter trav och lättridning på volt med fokus att öka och minska genom sätet och därefter värma upp i galopp i båda varven på volten. Upp med stigbyglarna och skänkelvikning in på diagonalen fram till medellinjen, fånga upp rida fram mot C. Ut i samma varv och fatta galopp i hörnet och avbrott innan nästa hörn. Så rullade vi på. Ena gruppen hann dessutom jobba lite med galopp-skritt-galopp övergångar.
 
Markarbetet bestod av min favorit. 18 m, länga, korta språnget och sedan galoppombyten över bom på 8-volt.
 
Jätteduktiga tjejer och efter några hästbyten verkar alla nöjda. Jag tycker iallafall att jag har riktiga pärlor i gruppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback