Ibland är det inte roligt

Det har varit dåligt bloggande de senaste dagarna, men det är för det hänt lite tråkiga saker.
 
I förrgår vart det en riktig kaosdag! Bästaste stalltjejen Johanna gick omkull med en ponny jätteolyckligt på hoppstigen och fick henne över sig. I hällande regn fick hon ligga där och vänta på ambulans. Efter mycket om och men visade det sig att hon "bara" hade muskelskador och inga blödningar eller något brutet. En jättestor lättnad eftersom alla trodde det värsta. Den dagen var inte rolig alls och det kändes bara jobbigt och konstigt. Tog ett bra tag innan jag fattade att det inte var någon fara med Johanna och jag kunde slappna av.
 
Igår rullade dagen riktigt bra, hade världens bästa lektioner med min elever! Men, tidigt imorse väcktes vi av min elev som hade extrema smärtor i magen och haft det ett bra tag. Efter ett samtal till sjukvårdsupplysningen bestämde vi att köra in henne till sjukhuset i Linköping, så jag och Anna drog iväg kl 4 imorse. Väl där kom hennes föräldrar snabbt och vi kunde åka tillbaka. Tack och lov var det ingen fara med henne och hon var också tillbaka innna första passet.
 
Nu tycker jag att vi har haft allt spännande som behövs för en sommar och hoppas på riktigt lugna läger kommande läger!

Kommentarer
Pappa säger:

Saker händer utan att man är orsak, det är helt naturligt att känna empati och försöka hjälpa till. Att blogga kanske inte är det viktigaste just då, snarare att ta hand om vad man känner.
Tur att det inte var allvarligare.

2012-07-03 | 19:39:18
Bloggadress: http://livingitlikelisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback