Dubbel nosgrimma?

Det finns ju en hel del nödvändig och mindre nödvändiga grejer till hästar idag. Det är alltid någon som kommer på något nytt, något som gör något smidigare, underlättar ett problem eller liknande.

Något som börjat komma mer och mer är dubbel nosgrimma och jag ska vara helt ärlig och säga att jag inte förstår funktionen av denna uppfinning. Förutom att det är fruktansvärt fult kan jag inte sen vad en sådan nosgrimma kan göra som inte en aachen nosgrimma inte kan göra.
 
Är det någon som provet den här typen av nosgrimma eller som kan berätta för mig vad den fyller för funktion skulle jag bli jätteglad för lite feedback!
 

Kommentarer
Miccis säger:

När jag köpte LaBello red jag med 2st nosgrimmor för att jag inte hittade på en sådan, visste inte att de fanns.. Jag red med en vanlig engelsk och en remont, för att han sköt käken i sidled och det gjorde han även med snokrem! Med den dubbla blir den mer stabil.. Det var hans sätt att komma ifrån arbete när han inte kom undan med annat.. Dt fungerade perfekt för mig iaf :) det var Malin Baryard som kom ut med en remont och drog på när vi var där och tränade :)
Ful men håller funktion :-)

2012-07-12 | 12:46:32
. säger:

Den där är skapad för att inte störa bettet. Så tanken är att den ska vara mer bekväm för hästen :)

2012-07-12 | 13:19:11
Eeelie säger:

Haha, snygg var den inte. Den ser inte heller ut att ha någon speciellt användningsområde, utan samma som aachen nosgrimma eller remont nosgrimma.

2012-07-12 | 13:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback