Öknehult eller inte?

Jag är så galet kluven om vad jag ska göra med sommaren. De senaste somrarna har varit underbara! Speciellt de två sista med Madde och Lollo. Men 2012 blir det inga Madde och Lollo. Det blir inga Johanna och Henke. Det blir inga jag tycker om och älskar och jag vet inte riktigt om jag klarar det. Klarar jag massa nya ridlärare och medhjälpare? Sånna som inte har koll och måste läras upp? Sånna som Lasse kommer bli arg på och säga åt mig att se efter?
Alla elever håller dessutom på och byter läger och snurrar runt så det är svårt att vet vilka som kommer när. Det kommer bli många sura miner med samma elever som vill ha samma häst på samma läger och det kommer sluta med kaos förmodligen.
Men, jag vill jobba. Öknehult är det bästa med sommaren. Jag älskar läger 5, det är så härlig stämning och alla är glada och nöjda även fast det är kaos. Det är inga intriger och inga barn som ska springa ut och skrämma bort tyskar mitt i natten.
Jag älskar i och för sig alla mina elever, men jag gillar inte kaos, då blir jag rörig och det är inte bra.
Det största problemet är verkligen att jag måste ha nått att göra före Öknehult i så fall, men hur lätt är det att hitta jobb på typ 2 månader? Inte särskilt. Nån som har nått att erbjuda? Jag gör i princip vad som helst som är vettigt. Jag leker med en tanke, men det är inget säkert.
Jag bli galen på det här!




Jag känne rmig inte färdig

Kommentarer
Cicci säger:

Ja, det var ganska mysigt faktiskt! :)

2012-01-15 | 20:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback