Mitt nya liv

Har jag berättat om mitt nya liv som jag levt i några veckor nu? Det är inte nått tramsigt nyårslöfte "Åh, jag måste vara fit till beach 2012". Nej, nej, det är ett "Shit va dåligt dom här jeansen sitter på mig nu" insikt. Och en "OMG, vad jag har legat av mig sen jag flyttade till London" insikt.
Alltså kände jag lite att nej, såhär kan vi inte ha det. Det här är inte bra. Så nu har jag lagt om. En sundare livsstil skulle man kunna säga.

Vad gör jag då?
  • Dricker minst 2 liter vatten om dagen, sen dricker jag minst 5 koppar te. Inte något svart eller rött te, utan gröna teer och örtteer. Börjar morgonen med detoxte, sen under dagen blir det pommegranatte (mycket antioxidanter), pepparmintste (utrensande), ingefära och citrote (för imunförsvaret) och sist ett örtte på kvällen för att slappna av. Ett glas tranbärsjuice om dagen också.
  • Frukosten har blivit mer satsad på. Nån youghurt som är bra för magen med massa bär och frön eller gröt med bär och mjölk. Och nu har jag dessutom betällt med mixer så jag kan börja göra frukost smoothies. Låter väl underbart?
  • Lunch blir antingen något i stil med bacon och ägg eller fruktsallad.
  • Till middag varierar det ju, men har i princip helt lagt ner pasta och ris. Potatis har jag ju lagt ner för länge sedan.
  • Allt sallad till måltiderna och äta minst 3 frukter under dagen.
  • Har helt slutat äta bröd. Tycker inte så mycket om det och det är dåligt med allt vitt mjöl och grejs.
  • Dricker bara det jag skrev innan, eller ja, lite alkohol då och då blir det. Och ibland smaksatt vatten.
  • Helt slutat med godis, läsk, chips och liknande. Kan på min höjd sträcka mig till glass någon gång.
  • Prommenera minst 30 min varje dag. 2 gånger i veckan ska jag gå minst 60 minuter.
  • Börja på Friskis och Svettis nästa vecka tänkte jag. Och, ja, det är faktiskt Friskis och Svettis. Precis som vi har det hemma.
  • Börja rida cirka en gång i veckan.
  • Kör mitt lilla home exercise program som jag kommit på helt själv cirka 2-3 dagar i veckan beroende på vad jag gör med.
  • Blir jag småhungrig har jag massa frukt, supernyttigt schottish oat crackers och olika nyttiga bars.

Och det absolut svåraste för mig:

  • Släcka lampan senast elva på vardagskvällar och gå upp senast nio på vardagar.

Allt annat är lätt, känns inte som några problem, men jag är galet dålig på att lägga mig i tid och nu på sistone har jag varit galet dålig på att komma ur sängen. Jag vaknar fortfarande tidigt, men jag ligger kvar och halvsover halva förmiddagen. Tänk så onödigt, man skulle kunna gå ut och gå eller nått på morgonen istället, men nej, jag ska ligga i ide då.

Jag har aldrig varit den som räknat kalorier och jag tänker inte börja nu heller, men jag har börjat kolla på näringsinnehållet och köper inget med för mycket kalorier/socker/fett/kolhydrater.

Ska man satsa så ska man satsa;)

 


Kommentarer
Malin säger:

Vad duktig du är!KRAM

2012-01-17 | 13:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback