Ibland är jag så dålig att jag blir mörkrädd

Jaha, vad ska man säga? Inte min dag idag kanske? Börjar med att jag vaknar halv tre av ett jäkla brak. Vad var det? Jo, hyllan i hallen sm rasat ner. Det konstiga är att jag inte ens rör den och Lovisa är borta, så den fick väl lusta att ge upp. Hur man sätter upp en hyllan är inte något jag kan.
Dagen i sig var bra, men så kom kvällen.
Jag har städat, massor och så bestämde jag mig att dammsuga i hallen utanför vår dörr, så inte vår stackars grannen alltid ska behöva göra det.

POFF! NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Dörren in til lägenheten går igen! So what tycker ni kanske? Jo, det är så att dörren till lägenheten bara går att öppna utifrån med nyckel. Var är nyckeln? På fel sida dörren. Var är mobilen? På fel sida dörren. Knackar på hos mina två grannar. Ingen hemma! KATASTROF! Vad gör jag? Kommer på den briljanta idén att jag säkert kan pilla upp låset om jag har något att pilla med. Hm, kanske finns nått i dammsugarpåsen? River sönder den (den var för övrigt, sprickfärdig, lämpligt att byta) och hittar en hårnål.

Upplysningsvis är det inte alls så enkelt som det ser ut som på film att dyrka upp ett lås! Det hände ingenting! Desperatare och desperatare blir jag. Så jag lägger i all kraft och trycker till och.... snubblar in! INNE! Yes! Nja, nu är det ju så att jag total pajade dörrkarmen och ena låset lossnade. Tack och lov funkar nedre låset och säkerhetskedjan, så jag kan sova tryggt i natt. Imorgon klockan 12 har jag en dejt med låssmeden som ska fixa dörrkarmen!




Trasigt!

Kommentarer
Cicci säger:

Sv: Haha, kollade igenom den och alla stycken var ju as lätta och jätte tråkiga!

2012-01-25 | 21:59:48
Bloggadress: http://ciccikar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback