Allt jävla jämnställdhetstjafs

Helt ärligt blir jag galen på allt jämställdshettjafs och alla feminister. Dom är ju helt ute och cyklar. Varför ska det vara jämnställt mellan könen? Det är ju bara tramisgt. Började man prata om att det ska vara jämnställt mellan individer/prestationer då kan man börja snacka.
Jag döljer ju inte att jag tror på att ha en elit, har man jobbat hårt ska man också ha lön för mödan oavsett kön. Sen kan man såklart göra nått bra av sin rikedom och hjälpa behövande, men det är inte det vi ska prata om här.

Könskvotering kan ju vara det mest korkade som någonsin uppfunnits. Oavsett åt vilket håll man gör det, oavsett om det handlar om yrke eller studier. Man ska inte kvotera in folk som tar plats från folk som har bättre meriter. Rätt person på rätt plats. Ska man ta plats på en utbildning/arbetsplats bara för att man har ett visst kön? Nej tack, inte jag iallafall. Jag vill förtjäna min plats. Jag vill veta att jag var den bästa i urvalet. Jag vill inte höra att jag bara hamnade där för att jag är kvinna.

Samma lön för lika arbete ger jag inte heller mycket för. För det första finns det inget lika arbete. Varje individ lägger ner olika mycket tid/energi på det de gör och därav bli resultatet bättre/sämre än någon annans. Att man har samma titel kvittar, den/de som gör jobbet bättre ska också tjäna mer på det i form av befodran/lön.

Nu får jag väl halva Sverige feministbefolkning mot mig, men om någon kan ge mig ett lugnt och välunderbyggt argument för att det ska vara jämnställt mellan könen och inte mellan individer/prestation så är jag absolut villig att lyssna.

Kommentarer
Jossa säger:

Den gillar jag också :)

2012-01-26 | 19:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback