Oinspirerad

Spanska på schemat nu då. Jag förstår inte hur något som började så bra och roligt har blivit något som jag verkligen drar mig för att gå till.
Kan mycket väl bero på att vi kör non-stop i två timmar. Tänk er att bara bli matade med ett främmande språk utan paus i två timmar.
Jag skulle behöva en bensträckare, en andningspaus, men icke. Fullt ös medvetslös.
Att man sen dessutom blir pressad att svara fast man inte kan svaret är en annan anledning. Jag, personligen, lär mig bäst av att förklara det jag vill säga och sedan få berättat hur jag säger det. Så får man inte göra här. Här ska man prata runt det och försöka förklara, fast man inte kan. Det sättet funkar inte för mig och därför blir jag frustrerad.

Trotts allt detta är nog ändå den största anledningen att hon inte vet vad jag heter och jag blir kallad olika saker varje vecka.

Tack och lov är det bara 5 veckor kvar! Sen behöver jag aldrig mer gå på en spanska lektion i hela mitt liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback