En till ridlektion

Idag var det som sagt dags för ridlektion igen. Jag och Lina åkte hela vägen ut till Zon 5 och Trent Park Equestrian.

Idag fick jag en häst som hette Brazil, helt enorm den här också. Lite äldre och tog ett tag att komma igång, i början innan hon släppt loss i kroppen studsade hon fram väldigt mycket eftersom hon tydligen var väldigt tajt i kroppen. Det blev bättre och bättre, men jag kunde aldrig ta ihop henne så mycket jag ville.
Vi fick börja med att jobba övergångar och halter i framridningen. Konstaterade snabbt att lille fröken Brazil tyckte om att bita ifrån och bara glida vidare. Inte bra, inte bra! Forsatte sen med lite balansövningar, vilket var rätt roligt och utmanande. Till slut gick vi över att jobba skänkelvikningar och jag fick även jobba lite öppna. Hon släppte till och från till riktigt bra i framförallt traven, speciellt då jag kunde jobba nedsittningl, men galoppen kändes inte alls bra. Trängde, sprang, tappade galoppen och lite annat.
En trevlig häst på det sättet att hon inte gav något gratis, men på samma gång var hon lite småtjurig och tjafsade gärna i onödan. Dock otroligt fin och gav ett bra stöd när hon väl lossnade.
Hade en annan instruktör den här gången, kände väl inte riktigt att hon passade mig, men hon var helt okej.


Brazil


Vad tänkte frisören här?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback